Performans Hervé Biroliniego Des Éclats podczas 12. Edycji Festiwalu Musica Electronica Nova

W tej rzeczywistości funkcjonuje pewien typ projektów artystycznych określany mianem „kultury post-internetowej”, co odnosi się do integracji globalnej sieci z wszelkiego rodzaju praktykami twórczymi. Towarzyszące codzienności przyspieszenie – sprawia, że pojawia się kwestia włączenia w obszar zainteresowań artystów procesów sztucznej inteligencji, która (rzekomo) miałaby zastąpić część ludzkich działań lub myśli.
W większości utworów obecnych w repertuarze tej edycji festiwalu widoczny jest związek z nowymi mediami : urządzeniami elektronicznymi typu real-time, sensorami, narzędziami video tracking. I w trakcie odbioru każdego z nich odnosi się wrażenie, iż nasza perspektywa, choć urzeczona innowacjami, jakie tego typu sprzęt zapewnia, nie może mimo wszystko uniknąć skoncentrowania uwagi na owej przemożnej obecności ludzkiego pierwiastka.
Hervé Birolini Des Éclats – performans na elektronikę, światła i wyładowania łukowe (2025), prawykonanie
Elektronika, światła, dźwięk – odłamki składające się na organiczną, migotliwą całość performansu Hervé’a Biroliniego Des Éclats są częścią cyklu badawczego skoncentrowanego wokół energii elektrycznej. Francuski artysta zgłębia w nim złożone związki pomiędzy obecnością jednostki ludzkiej a mechaniczną aparaturą, tworząc kompleksowy i niezwykle efektowny obraz zdominowany przez charakterystyczne błyski wyładowań łukowych.
Pokaz otrzymuje wsparcie Instytutu Francuskiego w Polsce.
Pozostałe wydarzenia festiwalu z udziałem artystów francuskich:
16.05 pt. 21:00, Black Page Orchestra &François Sarhan;
17.05 sob. 19:00, Orchestra &Electronics – Parts 1, 2, 3;
22.05 czw. 21:00, Des Éclats;
23.05 pt. 18:30, Akusma Forum – Francja, Kanada.