Uroczyste nadanie francuskiego znaku jakości nauczania LabelFrancÉducation dla XVII Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Krakowie | Instytut Francuski w Polsce

Przejdź do treści
Formularz wyszukiwania

Uroczyste nadanie francuskiego znaku jakości nauczania LabelFrancÉducation dla XVII Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Krakowie

06/05/2025
Uroczyste nadanie francuskiego znaku jakości nauczania LabelFrancÉducation dla XVII Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi w Krakowie
25 kwietnia 2025 roku, w murach XVII Liceum Ogólnokształcącego im. Młodej Polski w Krakowie odbyła się uroczysta ceremonia wręczenia prestiżowego znaku jakości LabelFrancÉducation, nadawanego przez francuskie Ministerstwo Europy i Spraw Zagranicznych.

To wyjątkowe wyróżnienie przyznawane jest szkołom z całego świata, które wyróżniają się wysokim poziomem nauczania języka francuskiego oraz promowaniem kultury frankofońskiej. Ceremonię otworzyła dyrektor szkoły, Pani Lidia Kapała i zaznaczyła wagę zintegrowanego kształcenia przedmiotowego-językowego z całym bogactwem wymiany międzykulturowej dla rozwoju Szkoły.

W imieniu Ambasady Francji w Polsce odznaczenie uroczyście wręczył Pan Benjamin Girodeau, attaché ds. nauczania języka francuskiego, który w swoim przemówieniu podkreślił znaczenie języka francuskiego jako mostu łączącego kultury, a także docenił zaangażowanie dyrekcji szkoły, nauczycieli i uczniów w rozwój edukacji dwujęzycznej.

Uczniowie klas frankofońskich zaprezentowali program artystyczny w języku francuskim, nawiązujący do dramatu Stanisława Wyspiańskiego „Wesele”, którego akcja rozgrywa się w krakowskich Bronowicach, gdzie mieści się szkoła.

Całość wydarzenia miała podniosły, a jednocześnie radosny charakter, podkreślając dumę całej społeczności szkolnej z uzyskanego wyróżnienia. Przyznanie LabelFrancÉducation to nie tylko dowód uznania dla dotychczasowych działań, ale także motywacja do dalszego rozwoju współpracy międzynarodowej i wzmacniania pozycji języka francuskiego w polskim systemie edukacji.